Brisbane, Australië

Brisbane Summerhouse backpackers hostel part 2

5 december 2017 - Brisbane, Australië

Zondag :
Free pancakes! Jum wat ik heb ik pannekoeken gemist zeg.

Hoofdpijn van gisteren feestje, weet nu wel dat het niks voor mij is en lekker op tijd onder de wol meer mijn ding is. Misschien had ik ook geen cider moeten drinken, maar was wel lekker!

Vandaag Queensland museum bezocht, heerlijk rustgevend. Verschillende verdiepingen en het meeste is gratis. Erg leerzaam over oa de populatie dieren die in Australië leven. Met veel opgezette dieren, maar ook een paar levenden. En ook erg bijzonder mooie en zeldzame edelstenen en gebruiksvoorwerpen van vroeger.

's Avonds in hostel movienight met freepopcorn
Oceans 12 werd opgezet maar werkte niet. Dus toen Robin Hood gekeken, de mensenversie.

Maandag:
Lone pine koala Sanctuary bezocht!
Erg leuk.
Dankzij Niko, iemand die ik hier in het hostel heb leren kennen was het voor mij heel goedkoop er heen te gaan, meer dan halfprice, $25 total dat is iets van 16 euro nog maar. Hij werkt daar nl dus kon op zijn naam gaan. ($20 park $5 koalafoto)

Mijn vrijwilligerswerk ging daar dus niet meer door, ik weet niet of ik dat eerder al verteld had?
Eerst zeiden ze nog van wel maar toen ik mijn dagen doorgaf ineens niet meer, heel vaag. Maar ik vermoed omdat ik niet langer kan maar dat ze dat dan niet direct tegen me zeggen. Amanda vertelde me eerder ook eens dat Australiërs zo wel kunnen zijn. Ach ja wij Hollanders zijn inderdaad behoorlijk direct, maar dan weet je tenminste wel gelijk waar je aan toe bent.
Anyway, daarna was ik er ook wel beetje klaar mee om weer opnieuw te beginnen met zoeken, en zo lang ben ik hier niet meer.
Krijg er alleen maar stress van dan, en voor mezelf toch besloten om dingen waar ik stress van krijg te vermijden.

Maar ondanks de extreme regen heel de dag, genoten van mijn bezoekje aan het wildlifepark en veel dieren ontmoet die ik nog nooit eerder heb gezien. Veel over geleerd ook, deze dieren komen ook echt allemaal zelf uit Australië.
Nu ben ik zooo moe, door al die indrukken. Het was niet eens druk in het park vanwege het weer en doordeweekse dag.
Maar ik moet gelijk slapen eenmaal terug in hostel. Hoofd zit helemaal vol ook.

Savons free kaasplankje met crackers en dat was mmm! Hier hebben ze niet zoveel kaas zoals ze dat in NL hebben, en wat ze dan verkopen is superduur.
Dus dit was ff genieten!

Dinsdag:
Uitchecken Summerhouse
Nog even chillen op het dakterras.
4pm afgesproken met baasje van hondje coco waar ik ga housesitten, aan de kustkant van Brisbane. Nog een uurtje met de trein erheen.

Even geen hostels meer!

1. Mama:
    5 december 2017
    veel succes met de petsitting! geniet ervan! xxx