Brisbane, Australië

Brisbane Summerhouse backpackers hostel part 1

2 december 2017 - Brisbane, Australië

Na het inchecken heb ik gelijk bij het zien van mijn kamer weer van kamer geswitched, ik zou nl eentje met uitzicht hebben en dit had niet eens een raam. Nu een heerlijke ruime kamer met meerdere ramen. Ik bedoel, hallo, het is wel mijn bday hoor!

Later op de dag nog even door de botanic garden gelopen en wat fotos met mijn nieuwe jurkje aan gemaakt.

Dan op tijd weer terug naar hostel want vanaf 19ur was het freebbq op de rooftop!
En ik kreeg complimentjes over mijn jurk en toen zei ik 'thnx i bought it specially for my bday'.
En niet veel later toen ik aan een tafeltje bij een groepje mijn bbqworstje aan het oppeuzelen was hoorde ik iedereen zingen en kwamen ze met een pot chocopasta aangelopen met een kaarsje erin. Hahaha alsof ze ook gewoon wisten dat ik die wel eens leeglepel!

Met mijn nieuwe roommate hebben we de free ferry daarna genomen over de brisbane river. Hij kwam op het idee aangezien ik dat nog niet gedaan had en miss wel leuk was op mijn verjaardag.
Aardige gast en we hebben heel wat goede gesprekken gevoerd over het leven.
Uiteindelijk bij terugkomst in de kamer blijkt dat we de enige twee in de 6dorm zijn! Yes wat een luxe, wat een rust.
Ik heb ondanks dat ik niet in de partymood was toch nog een fijne verjaardag gehad.

Zaterdag

Heerlijk geslapen in alle rust!
Ontbijt zit hier bij het verblijf inbegrepen dus dat is lekker gemakkelijk.
De kamer is nu voor vannacht wel full booked helaas haha, dat komt ook omdat er vanavond hier vlakbij in het stadium een rugbywedstrijd is. En mensen van Wales komen naar hier.

Naar het strandgedeelte van Southbank gelopen om daar rustig in me eentje even te kunnen relaxen, maar was megadruk natuurlijk omdat het zaterdag was.

Maar,
nu dit:
gisteren terwijl ik vanuit het vorige hostel naar de dichtstbijzijnde publieke fietsspot loop kom ik een Chinees tegen en hij vraagt of ik kan vinden wat ik zoek en ik zeg dat het prima lukt, we maken een kort praatje en uiteindelijk zeg ik dat ik weer verder ga want nog meer te doen heb. Hij was wel erg geïnteresseerd merkte ik en ik had andere dingen aan me hoofd.

Mijn backpack ligt nog steeds in de luggageroom van het vorige hostel, terwijl ik inmiddels al ben ingecheckt bij deze waar ik nu zit. Uiteindelijk de moed verzameld om die megazware backpack op te gaan halen en op de een of andere manier loop ik weer die Japanner te lijf op straat in de buurt van me vorige hostel, terwijl hij niet eens wist dat ik nog daar terug zou komen. En het was ook al wat uurtjes later inmiddels.
Ik (totaal geen zin in een praatje) probeert te doen alsof ik hem niet zie, maar dat is al te laat helaas. Hij begint al helemaal van omg isnt that amazing, thats almost impossible this what happened to us, that must be meaning something.. blahblah. Ik totaal niet in dezelfde mood als hem en probeer hem blij te maken met; yes so special this..
Maar ik geloof dat me gezicht iets anders uitstraalde..
Uiteindelijk liet hij het er maar bij zitten en zei: goodluck. Want ik ging gewoon door met mijn ding doen, was te druk met mijn backpack.
Blij van hem af te zijn.. !

Nu vandaag...
Ik besluit dus om nog met de ferry naar southbank te gaan, stap ik uit de ferry, krijg bijna een hartverzakking! komt die Japanner me tegemoet gelopen vanaf de andere kant, en helaas ziet hij me natuurlijk ook.. Hij is zooo blij en verrast en is er van verzekerd dat dit iets moet betekenen, en ik zeg 'starts to get scary now' ,maar dat zag hij totaal anders.
Aangezien mijn ander niveau van beleving krijg ik nog ff te horen dat het jammer is dat ik Nederlands ben. Duits was blijkbaar beter geweest. Dus ik zo: why?
Ja want die hebben een ander mindset zegt hij..
Nadat hij wederom door mij wordt afgewezen, hij vroeg om dan iets te gaan drinken samen.. hij probeert daarna nog te vissen wat ik nu ga doen en met wie, en druipt dan eindelijk af.

Daarbij komt nog dat hij interessant gaat lopen doen over zijn werk als ingenieur/engeneer..ik weet niet hoor. Maar dat is voor mij eerder een afknapper. Mensen die dat doen moet je eens vragen wat ze van hun werk vinden, of ze het leuk vinden. Het enige wat ze dan kunnen zeggen is 9 van de 10; het verdient goed. Nou daar heb je mij niet mee.

Bij die groep van de eerste week in Sydney ook al zo'n iemand; die Duitse gast die ook interesse in me had. 'Ja ik ga terug in Duitsland verder met mijn studie voor ingenieur en dan ga ik later dit en dat verdienen blah blah'. Nou leuk voor je. Maar ik weet dat jij later zo niet hoogstwaarschijnlijk niet echt gelukkig zal zijn.
En als je dan ook nog een vrouw zoekt die daar op valt dan heb je dus ook de verkeerde vrouw aan je zij. En zal je alles behalve gelukkig worden.

Ik hoop trouwens maar dat hij niet ook nog eens in mijn dromen gaat verschijnen, die Chinees.. op de terugweg dacht ik hem weer te zien.

Anyway,
Als je kunt zeggen dit is mijn werk en ik geniet er elke dag weer van, het geeft me energie, het verveeld niet. Dan heb je het mooi voor elkaar. Dat wekt mijn interesse.

Nu ben ik zelf nog op zoek naar datgene wat op die manier ook bij mij past. Maar ik ben in ieder geval al gestopt met waar ik niet gelukkig van werd!

Sorry moest dit ff kwijt hoor lieve mensjes xx

Feestje rooftop van hostel vanavond, ik ga denk ik wel ff kijken, mocht het niet gaan dan is mijn bedje 1 trap naar beneden :)

Word vervoLgd!

1. Maaike:
    2 december 2017
    Lieve Nicky, anne floor zit hier naast me. Ze mist jou en Woody! Zouden anne floor en maarten een keertje met Woody gaan lopen? Heel veel beterschap en dat je daar niet te veel van die mannen tegenkomt! Geniet!
  2. Mama:
    2 december 2017
    O o die japanner :) :) groot gelijk hoor je bent daar niet op zoek naar een man..... wel fijn dat je toch een fijne verjaardag heb gehad, je potje chocopasta al leeg? ;) Liefs kussies Mama.
  3. Nicole de Reu:
    2 december 2017
    Hoi Maaike, van mij wel! A-F weet wel waar Roeland woont. Dus mag daar aanbellen hoor, gaat Woody heel leuk vinden om ze weer te zien :) :)
  4. Nicole de Reu:
    Bijna leeg hahaha kusss