Brisbane, Australië

Brisbane Gonow Family Backpacker

1 december 2017 - Brisbane, Australië

Woensdag
Gisteravond pech gehad met zo'n stadsfiets waar ik eerst nognogzo zo positief nog over was. Hij ging niet van het slot dus kon hem niet terug inparkeren en me afmelden. Meer dan een uur mee zitten kutten. Uiteindelijk iemand zijn telefoon mogen lenen om te bellen en morgen wordt de fiets opgehaald want nu te laat. Heb me flink boos gemaakt aan de telefoon en mijn geld teruggeeist wat nu van me creditcard af zal worden geschreven omdat de fiets niet terug ingeleverd is.

Veel regen, en ook voor de komende dagen niet veel beters voorspeld. En ik maar denken dat het hier in Australië altijd mooi weer is!
Ik hoorde met het videobellen met Roeland dat Woody heel mager was toen hij hem daar ophaalde. En dat hij nog nooit zo mager is geweest. Het zit me niet lekker. Ze zei daar dat het van de stress kwam. Maar ik denk dat het ook wel eens zou kunnen dat hij zijn eten weer eens liet afpakken door een andere hond. Dusja dan kan je geven wat je wilt.
Ach ben blij dat hij nu weer goed gaat en bij Roeland is. Alleen zit heel zijn huis nu onder de bloedspetters van Woody zijn kapotte oor..

Art Gallery museum bezocht. Was voor grote deel gratis.
Jurkje voor me bday gekocht.
Op de markt heerlijke verse bananabread gekocht met ander fruit er doorheen en walnoten.

In de kamer van het hostel waar ik nu ben, zit ook een Indier, hij is heel aardig en ook slim. Hij heeft in Zwitserland gewerkt en zoekt nu een goede baan in Australië. Hij doet iets met medicijnen en wetenschappen.

Er zit ook een Pool in mijn kamer, zij studeert hier. Gaat binnenkort trouwen.

Ik kom werkelijkwaar alle soorten nationaliteiten tegen tijdens mijn reis. Vind ik leuk.

Donderdag

Gisteren ook nog een kaarsje voor opa Riderz gehaald want vandaag is zijn crematie half 10 Nederlandse tijd dus half 7pm deze tijd. Om 7 uur is het donker en zoek ik een rustig mooi plekje aan de rivier uit om op mijn manier afscheid te nemen. Op die manier ben ik er toch nog een beetje bij.
Ook vandaag nog een speciaal Australisch biertje gehaald ipv een bloemetje voor erbij.

Mijn reis terug naar NL heb ik bevestigd.
Beter zo, ik moet even iets voor Woody bedenken en ik ben toch niet in staat om al te gaan werken. Dit keer fysiek dan. Dus dan komt er ook geen geld meer binnen om hier nog langer te kunnen blijven.
Vandaag wederom slecht bericht gekregen vanuit NL dat het niet zo lekker met mijn zusje gaat en dan voelt het zo rot om zo ver weg te zijn.

Vrijdag december 1st
It's my birthday! 28 omg, en me dan eigenlijk 82 voelen 😂
Ik breng de ochtend al door op de wc 🙈
Een Italiaanse gast die in dezelfde kamer slaapt feliciteert me als eerste in real life. Hij laat op zijn telefoon iets zien met Nederlandse tekst wat hij heeft gemaakt. Superschattig!!

Uitchecken bij dit hostel. Het was er fijn en goedkoop maar ook saai en niet heel schoon. en op mijn verjaardag wil ik iets met meer faciliteiten.

Zo inchecken bij summer house backpackers
Daar hebben ze voor ieder persoonlijke grote lockers, dat vind ik altijd wel fijn.
Elke dag gratis activiteiten. Vlakbij busstation treinstation, en een eigen rooftop.

Voor vanmiddag een french manicure voor mezelf geboekt.

1. Mama:
    1 december 2017
    Super gefeliciteerd! en nog vele jaartjes erbij xxx geniet van je manicure en maak er een leuke dag van, ik hoop dat je nieuwe hostel goed bevalt xxx Mama.
  2. Maaike:
    1 december 2017
    Gefeliciteerd! 28!
    Leuk dat je kamergenoot de felicitaties ter plekke regelt!
    We hopen dat je je snel beter gaat voelen en van alles geniet!
    Maaike en co