Airlie Beach, Australië

Whitsundays Airlie beach

10 januari 2018 - Airlie Beach, Australië

Bij aankomst in Airlie beach was het al donker. Ik verblijf in Magnumhostel. Nog 15 minuutjes daar naar toe moeten lopen. Mijn backpack was zo heavy dat ik op het einde dacht dat me rug zou gaan breken.

Het zier er hier allemaal heel mooi en gezellig uit!
Ik zit in een cabin met nog 7 anderen. Een eigen badkamer en toilet daarin. En dan komt ineens Celinia dat meisje uit Uruquai de kamer in gelopen! Haar had ik bij de Art Factory leren kennen en toen zaten we ook in dezelfde kamer, hoe toevallig is dat.

Volgende dag omgeving verkennen.
Prachtig rustig strandje gevonden.
free sausage bbq in de middag bij het hostel bijgewoond. Chill dagje.

Vroeg op voor snorkelboottrip whitsundays.
Geweldige ervaring!. Met Zigzagtours, zij zijn 8 mnd geleden opgericht en zij hebben de snelste boot op de whitsundays ruim 120km/u! Dat was al een hele ervaring op zich. Gesnorkeld in de great barrier reef, op twee verschillende locaties. Begin van de trip meisje leren kennen uit Frankrijk, Jocya. Zij reist ook alleen. En de rest van de dag vooral met elkaar opgetrokken. We sjeesten ook nog langs een eiland met een 6! Sterren resort.

Hoogtepuntje was toch wel een enorme groene zeeschildpad die tijdens het snorkelen bij ons bleef hangen uit nieuwsgierigheid. Ik heb er onder water een stuk mee naast gezwommen. Ik had nog nooit zo'n grote gezien! Je kon goed zien toen ik er naast zwom dat ik maar net iets groter was. Hij werd op 80 jarige leeftijd geschat. Ik heb hem stiekem ook aangeraakt.
Oja en op de whitsunday island was er een heel grote reptiel (zie fotos) waar ik even de naam van kwijt ben, en die kunnen enorm hard met hun lange staart zwiepen om zichzelf te beschermen. Is ook niet de bedoeling dat je ze aanraakt.. maar toch ging ik dat per ongeluk wel doen en toen kreeg ik een keiharde slam op mijn schouder. Nu heb ik een rode streep. En een vogel met een lachgeluid lachte me daarna uit :(

Na de trip savonds hebben Jocya en ik samen bij Beaches een drankje gedaan, daar waren nog een paar anderen van de boottrip en we kregen gratis drank want dat hoorde daar nog bij. Will, onze boottourguide, trad daar ook op. Hij is originele bewoner van Nieuw-Zeeland .
Paar uurtjes gezeten nog en dan weer naar ons verblijf terug gegaan. Leuk groepje, fatsoenlijke mensen die ook niet per se veel hoeven te drinken en het fijn vinden weer op tijd in bed te liggen.
Een mooie dag!

Volgende dag zie ik in de spiegel toch weer dat ik mijn gezicht verbrand heb met het snorkelen.
Oja en de onderwatercamera die ik speciaal mee had ging na twee fotos al uit ivm lege batterij.. (die foto's volgen later nog)

Uitchecken en klaarmaken voor de eerste vlucht van de drie.
Lekker een stoel aan het raam kunnen reserveren voor mijn vluchten, jippi!
Nog deze dag met een Nederlands meisje opgetrokken die gisterenavond aankwam en op dezelfde kamer zit. Mijn shuttlebus komt eind van de middag. Dus nog wat op het strand en bij het hostel gechilld. Geprobeerd dan tenminste, ik was minder aan het genieten dan normaal want ben vooral met mijn reis terug bezig en met mijn hoofd zit ik alweer thuis. Beetje onrustig ook of ik niks vergeet en ik heb geen zin in het lange vliegen.

Nou eerste vlucht zit er inmiddels op. Ik ben nu in Brisbane en ga zo boarden voor naar Taipei-Taiwan. Daar een lange layover van 19 uur om vervolgens naar Schiphol te vliegen. Ik ga dan weer zo'n gratis bustour doen maar dan nu die van de ochtend. Ik zal foto's ervan in mijn 'Taiwanfotoalbum' op deze blog plaatsen.

Mijn favoriete drinken van Australië: Lemon lime bitters

Mijn grootste blunder in Australië:
Toen ik in het hostel Westend backpackers in Sydney mezelf ging omkleden in de luggageroom en niet besefte dat daar natuurlijk een camera hangt!

Ik heb nog een toplijstje gemaakt van alle hostels die ik bezocht heb.

Toplijstje hostels:

Mantalodge (straddie)7
Basecamp (st anna bay area)8
Beachhostel (byron bay)9
---
alles hier onder scoorden een onvoldoende, waarvan nummer 15 zwaar onvoldoende!

Yellow submarine (brisbane)10
Gonow (brisbane)11
Yha coolongatta (coolongatta gold coast)12
Westend (sydney)13
Yha Tamworth (tamworth)14
Bondishores (bondi)15

Liedjes die in mijn hoofd bleven hangen tijdens mijn reis:

Dream it possible (tijdens de jilleroocourse)

I have the time of my life (in Byron Bay)

Laat je hoofd niet hangen (tijdens de week van de slechte berichten)

Im in love with the coco (tijdens petsit met coco)

Walking on sunshine (terwijl ik op Maggie island liep)

1. Mama:
    10 januari 2018
    jammer hoor dat je camera het begaf, maar ik denk dat je het sowieso niet zal vergeten ;)
    Nogmaals een hele fijne veilige terugreis en tot gauw!
    xxx